
През 1985 г. малката японска компания за синтетични елементи и изделия “Hasegawa” пуска на пазара революционен кендо продукт. За първи път в произведен шинай, който не е изработен от бамбук, а от карбон. Новият шинай е изключително издържлив, не се влияе от атмосферните условия, няма нужда от смазване, изпиляване и т.н Не след дълго AJKF официално одобрява за състезания новият карбонов шинай. Този вид шинай се ползва с огромна популярност в цял свят, особено извън Япония, където хората нямат възможност да си купуват всеки месец бамбукови шинаи и да ги поддържат внимателно. Днес карбоновите шинаи на Hasegawa са най-успешният изкуствен кендо продукт. Веднъж на павилиона на Hasegawa на Kyoto Taikai, дошъл човек, който се похвалил на продавачите, че ползва техен карбонов шинай повече от десет години и им благодарил сърдечно. До известна степен този факт не зарадвал служителите, защото ако техните шинаи се купуват веднъж на десет години, то компанията им би фалирала. Уникалната издържливост на шинаите се крие в тяхната структура. Общоприета заблуда е, че шинаите са изработени изцяло от карбон(въглерод). Всъщност в сърцевината на всяка пластина има дърво, което е обвито в карбонови нишки, а те самите са заобиколени от високоиздържливи полимери. Именно с тях нанасяме ударите и те придават жълто-бежавия цвят.(схемата)

Производството на всяка бройка отнема дълго време, въпреки, че повечето от процеса е автоматизиран. Всяка готова пластина преминава през различни тестове за сигурност, преди да напусне фабриката на Hasegawa край Токио. Поради сложноста на производствения процес, компанията прави не повече от 150 шиная на ден. Въпреки, че шинаите наистина са много издържливи, това не означава, че не изискват съвсем никакви грижи. Повечето хора си купуват карбонов шинай с мисълта, че са вечни и могат да блъскат с тях, колко искат. Това разбира се не е вярно. Hasegawa препоръчва шинаят да се преглежда внимателно преди и след всяка тренировка. Ако са се появили пукнатини или резки, то шинаят вече е негоден и не бива да се използва. Проверявайте не само външната част, но и от вътре, както е показано на картинката(картинката).
С оглед на сигурността Haswgawa разработва през 2002 г. ново saki-gomu за техните шинаи. Новите модели обхващат по плътно и четерите пластини и имат подсилен връх. Hasegawa препоръчва задължително, старите saki-gomu да се заменят с новия модел(до 2003 г. това можело да се направи безплатно във всеки един кендо магазин в Япония), за да се избегнат някои ужасяващи инциденти(като известния такъв в Германия през 70-те). Всички шинаи произведени след 2003 г. са с новия модел saki-gomu.

По принцип политиката на Hasegawa е да не изнася шинаите извън Япония. Това е така поради факта, че много чужденци си купуват тези шинаи с цел да удрят и блъскат по силно, без да се притесняват, че чисто новия им бамбуков шинай ще се счупи. Поради това е възможно да зачестят инцидентите именно с карбонови шинаи, а Hasegawa не би искала това да стане. Въпреки това, днес карбонов шинай може да се поръча свободно от всеки от десетки интернет магазини.
Карбоновите шинаи на Hasegawa понасят и известна критика. Според някои те не абсорбират добре удара и предават вибрациите на ръцете. Не притежават и гъвкавостта на скъпите бамбукови шинаи. Освен това, са твърди и по-лесно износват богу. Силен удар с карбонов шинай е по-болезнен за мотодачи от удар с гъвкав бамбуков шинай(картинката).
